Tuesday, December 28, 2010

Adoyaiiii....

Salam....
hahaha!
aduhai maaaakkkkk...
mak dah addicted dengan cerita My Girl! Semase starting tengok cerite tuh, saya sengaja bagitau yang cerita nih konon-kononya sedaaaapppp! Mak cume cakap...."cerita cinta tuh! Kebudak-budakan sangat!"
Dan saya dengan tersengih-sengih umpama kerang busuk berbisik dlm hati...."mak, tengok cerita nih rase lebih muda sedikit..." Hohhohhoho...


Tadi kan... remote control Astro rosak! Pabila rosak, nak alih suara pun tak bolehlah,kan? Drama My Girl nih ditayangkan dalam SBS channel 393. My Girl nih special sikit.... drama ni telah pun dialihkan dalam Bahasa Melayu (walaupun telah disediakan sarikata)
Dan anda-anda semua!
Cuba bayangkan bagaimana perasaan kite apabila menonton drama Korea yang telah dialihkan suara kepada Bahasa Melayu? Pada pendapat sayalah kan.... takde feeeeeellll langsung ! Mungkin kerana saya telah biasa menonton drama My Girl dalam bahasa Korea kot...( mak saya pun sama!)
hahahaha! Memang kite kena menyanjungi Bahasa Ibunda kita! Tapi... drama nih telah disediakan sarikata, tak payahlah susah-susah nak pergi alih suara. Kalau alih suara macam dalam anime TV3 seperti Detective Conan, Naruto, Kiteretsu, takpelah....hehehehehe! Bukanlah niat saya untuk mengomel tentang pengalihan suara pada drama My Girl.... namun, apabila saya menontonnya dlm versi tersebut, saya seolah-olah sedang menonton cerita dalam anime TV3! hehehehe!Mak pula bagitau bahawa beliau sedang menonton cerita Ultraman versi Bahasa Melayu... sbb suara versi Bahasa Melayu dalam drama My Girl sama sahaja seperti dalam cerita Ultraman! hahahaha! Mak memang dah addicted dengan My Girl dude!
                                                                 ......












                                                           ............



















 


 
Namun begitu, mereka yang terlibat dalam pengalihan suara My Girl  sudah melakukan tugas yang baik! Mungkin antara saya masih ramai lagi yang minat menonton drama dalam pengalihan Bahasa Melayu.
apa-apa pun...........................................................................


Mak... kite beli remote control baru deh!
Lepas tu bolehlah kite menonton drama My Girl dengan penuh feeling gitu!

pen-off!
ignore my crappy stuff!

No comments:

Post a Comment

Followers