Sunday, March 13, 2011

aku terlalu....

Suatu hari, saya berbual-bual dengan seorang rakan. Katanya, dia mahu melanjutkan pelajaran di luar negara. Saya mengangguk-angguk. Katanya lagi, dia mahu menikmati suasana di negara yang mempunyai empat musim nih. Saya mengangguk-angguk. Kemudian, dia merenung saya. Saya buat muka innocent jer... kemudian, hati ini tersentak. "Aku..... aku.....boleh ke aku melanjutkan pelajaran ke luar negara? Boleh ke?" Saya merenung wajahnya kembali, kemudian tersenyum.... Saya memujinya kerana dia mempunyai keyakinan dalam melakukan sesuatu perkara. Sesuatu yang dia inginkan akan dia capai dengan bersungguh-sungguh. Saya kagum dengannya. Pernah saya bagitau bahawa saya kagum dengannya, dia hanya diam.Kemuadian, dia tersenyum. Sebab dia kot, saya jadi bersemangat untuk bersaing dengan dunia luar... cewaaaahhhhh!!

Saya menghargai kata-katanya...

"You're the most intelligent friend..."

iya... saya menghargai kata-katanya biar pun dia lebih hebat daripada saya.

emmm...

kenapa ek? kenapa saya lack of confident?
kenape ek?
kekadang, kekurangan tuh membuatkan saya rasa rendah diri....
dan...
perasaan saya selalu berbisik :" dunia yang kamu duduki ini sedang melancarkan konspirasi terhadap kamu!!!!"
saya....

saya nak buktikan kepada semua orang bahawa saya boleh sahut apa pun cabaran!!!
sebab...
SEBAB SAYA BOLEH!

No comments:

Post a Comment

Followers