Thursday, January 6, 2011

Semakin menekan...

Salam....

 Siapa yang tak kenal dengan Kak Nik Nur Madihah, pelajar yang cemerlang dalam SPM, SILA ANGKAT TANGAN!

Beliau memang hebat! Semua orang tahu bahawa pengambilan subjek sebanyak 20 memang sah boleh membuatkan kita rase tension tapi....  beliau tak anggap pun subjek-subjek tuh sebagai beban.Cuba bayangkan, bagaimana rasenye terpaksa menghafal Sejarah, Quran dan As-Sunnah, Physics, Chemistry, Biology dan dalam masa yang sama, terpaksa menyiapkan assignment tentang Prinsip Akaun dan yang sewaktu dengannya. Cuba bayangkan macammana?

 Kalaulah saya yang ambil semua subjek SPM, tak kisahlah dalam Sains Pengurusan, Sains Tulen, atau Sains Teknologi, alamatnya......pecahlah kepala tak lama lagi!

Saya kagum dengan Kak Nik Nur Madihah!Beliau tak pernah menganggap bahawa beliau nih genius. Waktu belajar beliau pun tak tentu masa. Beliau tak ada time table pun! Beliau tak ada kelas tambahan...Tapi, boleh berjaya!Mengapa? Kata beliau, "Saya belajar bila terasa nak belajar tanpa terpaksa dan dipaksa..."

Ok...ok... kali ini saya bukannya hendak menceritakan kehebatan tokoh pelajar cemerlang dalam SPM 2008 ni....perenggan tadi hanyalah sebagai kiasan tak pun sebagai pelengkap supaya entry ni nampak panjang.......
atau sebagai pembakar semangat?
So... Science is not THAT SIMPLE, right?Atas opinion daripada mak dan ayah tercinta, saya cuba untuk melanjutkan pelajaran Tahun 4 dengan pemilihan Sains Tulen.

Sepupu yang terdekat mengambil Sains Pengurusan....jadi, mungkin.... perasaan kita berbeza!
Pabila saya memikirkan Sains Tulen nih, hati tetiba jer menjadi gundah-gulana bak ombak di lautan yang sedang bergelora..... tiada petanda akan meredakan keadaan! Physics ade, Chemistry ade, Biology pun ade!Biology tekang ngat orrrr...
Kak Nik Nur Madihah dapat A2 dalam Biology... yang lain semuanya A1....
takut arrr.....

I'm not that good in Science, but I really don't like to study about Technology like computer programming or some sort like that! like ICT?....emmmm.... saya reject awal-awal!
Sains Pengurusan?
Well...
It doesn't matter if I have to complete 'some-sort-of-akaun-punye-assignment',but... dalam Sains Pengurusan, ade Ekonomi Asas dan saya tak boleh nak catch-up subjek tuh.... URGHHH...
Lukisan Kejuruteraan? All right! I don't know HOW TO DRAW!
so....
it's more like I HAVE TO TAKE BIOLOGY, RIGHT?


urghhh... masih tertekan!
takut tak dapat nak catch up Biology!
TAKNAK FAIL BIOLOGY MACAM RAKSASA FAIL BIO DALAM PREVIOUS ENTRY TUH!

No comments:

Post a Comment

Followers