Friday, January 21, 2011

Ambillah peluang ini...

Salam....


Okeyyy....
warning!BACE DENGAN PENUH EMOSI!
Friends!
Kawan!
sodiqi/sodiqoti!
Tomodachi!

Tak kisahlah kita nak panggil apa-apa pun asalkan yang melambangkan persahabatan....
OKEY...
2011 is not that quite interesting...

Form 4 memang berbeza dengan Form 3,kan?kan? Bermula daripada syllibus hinggalah kepada 'kematurean' kawan....Masih saya ingat lagi waktu saya pada tahun 2008 iaitu semasa dalam Tingkatan 1....
Saya bukanlah seorang yang happy-go-lucky atau some sort like that....saya seorang yang mudah putus asa waktu itu...dan.....waktu itulah saya mengenali antara satu sama lain. Sikap sebenar seorang kawan.....
yang tabah....

yang ceria...

yang penyayang...


yang lucu...

yang kuat semangat...

semua tuh mengajar saya ape ertinya hidup ini! cewaaahhh...

naik Tingkatan 2,ramai kawan dah mule mengenali ape ertinya sebuah pengorbanan... Pengorbanan yang kekadang menuntut kita supaya bermandikan peluh dan air mata! Kawan yang dahulu saya kenal dah berubah menjadi seorang kawan yang tak patah semangat....

Kelas 2MB5 banyak mengajar saya apa erti 'usaha'. Berkat doa ibu bapa, guru-guru dan... DORONGAN DARIPADA KAWAN-KAWAN, saya mula bangkit daripada kegelapan! cewaahhhhh!

Waktu saya mengharungi onak dan duri semasa dalam Tingkatan 3, kawan-kawan yang banyak membantu saya yang selalu jer terkapai-kapai.....

mereka pinjamkan bahu untuk saya menangis...

mereka pinjamkan telinga untuk dengar ucapan saya...

mereka hulurkan tangan waktu saya dalam kesusahan...


dan saya bangga dengan mereka!


itulah adat di asrama!Susah - payah bersama kawan-kawan. Nak gaduh pun libatkan kawan-kawan. Menangis pun bersama kawan-kawan...

Tahun ini....
2011...

sudah menjadi lumrah hidup bahawa setiap pertemuan ada perpisahan.....
sesiapa yang dapat sekolah yang lebih baik.... PERGILAH...

Pergilah kumpul ilmu di sekolah baru....

pergilah berhijrah ke sekolah baru....

Rasulullah S.A.W. pun berhijrah, tau!

Baginda pun rase sedih nak tinggalkan Mekah.

Kawan-kawan yang nak pindah nih.... mesti rase sedih jugak,kan?an?an?

Tapi...

itulah yang dinamakan pengorbanan!

Saya?

Saya okey je.... (padahal waktu menulis entry nih, air mata dah bertakung!)

Mak mintak supaya saya stay kat KAKA dan cuba naikkan SMKAKA....
Tapi...

boleh ke saya naikkan SMKAKA?

tak pe lah...

kawan...

ade hal saya nak bagitau nih!
penting nih!


kalau dah nak berhijrah, saya nak ucapkan terima kasih! Maafkan saya sekiranya saya tersilap bahasa atau apa-apa yang boleh menggores perasaan awak sumer!Walau di mana pun kite cari ilmu, atas kesungguhan kite.... insya-Allah, rezeki ada di mana-mana....

wallahu'alam...

No comments:

Post a Comment

Followers